4 Comments
User's avatar
Maurits Roos's avatar

Zoals de mens betaamt slaan we weer compleet door en dat is jammer genoeg met het wokeïsm niet anders. Gelukkig hebben we nog schrijvers en uitgevers als in het artikel beschreven die een tegengeluid laten horen!

Beatrijs IJzerman's avatar

De grootste fout was wel het uitgeven van Blauwe Maandagen. De rest van Arons boeken, ook.

Als ik het voor het zeggen had kwam er een Antiwook Ministerie en een harde tak van politie en leger die al het geneuzel hard aanpakt.

De echte schrijvers, met hun stevige boeken zoals ik die vroeger las, zijn gestorven of ten onder gegaan zoals hier beschreven wordt.

Geef mij de tijden van weleer.

Oh ma chère mère, où est la neige d'autrefois?

Jeroen.'s avatar

Censuur is achterlijk en irritant maar woke censuur vind ik nog het aller achterlijkst en het meest irritant. George Orwell beschreef het al een driekwart eeuw geleden. Gelukkig wordt het inmiddels weer gehekeld door anti-helden als onze onvolprezen Arthur.

Hans Velleman's avatar

Eigenlijk vin ik het prima, dat ik al decennia mij cultureel steeds onderontwikkelder voel en sexueel ook. Zowel tot grote vreuchjd, mij niet meer uit puur sociale gevoelens al die hordes miskende auteurs niet meer in de kroeg mij moreel verpicht late voelen, volkomen bevrijd ervan om deze meute geen drankje meer uit socialal mededogen, aan te bieden, da's voor mij nu al ruim zo een 30 jaar al een andere betekenis wat vrijheid betekent, dan dat misbruikte 80-jarige huidige politiek gelul over "onze" vrijheid, dan dat het quintetje von der Leyen, Scholz, Tusk, Rutte met hun Zeliński's clowns humor oorlogje spelen